Digitalisti Tolvanen: Saarnaajat nähtävä brändeinä

Tampereella Tietotyön askeleet -tapahtumassa pohdittiin, miten tietotekniikka voi auttaa seurakuntalaisten kohtaamisessa.

Digitalisti Ville Tolvanen kannusti kirkkoa kokeilemaan rohkeasti digitaalisen viestinnän keinoja ja siirtymään verkkoon, kerrotaan kirkon tiedotteessa. Tolvanen on tunnettu viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntija, joka konsultoi myös yrityksiä.

Tolvasen mukaan seurakunnassa keskitytään pitkälti tiedottamaan tapahtumista omia tiedotuskanavia pitkin sen sijaan, että toiminnasta kerrottaisiin laajalti suuremmalle yleisölle.

– Mennään sinne, missä tapahtuu. Kehitetään sisäistä viestintää. Laitetaan työntekijöiden, luottamushenkilöiden ja vapaaehtoisten ideat yhteiseen käyttöön. Saarnaaminen on yksi viestinnän muoto. Levitetään ja markkinoidaan se puhe. Jaetaan saarnat tallenteina – nähdään saarnaajat brändeinä, Ville Tolvanen ideoi.

Kuva: Pasi Leino. Yksityiskohta Sauvon keskiaikaisen kivikirkon saarnastuolista.

Lue myös:

Tuomas Enbuske: Lähetyskäskyn noudattamatta jättäminen on kuin ei menisi ikinä ovesta ulos

Edellinen artikkeliKuusamon kirkkoherraksi kaupunginjohtajan puoliso
Seuraava artikkeliKD-ryhmä haluaa terveydenhuollon henkilöstölle vakaumuksen suojan

Ei näytettäviä viestejä