Herätysliikkeet kirkon siunaus

Ilman herätysliikkeitä kirkkomme olisi jo kauan sitten muuttunut uskontolaitokseksi, jossa enemmistö muovaa myös uskon sisällön. Nyt keskustellaan siitä, onko meillä, jotka ymmärrämme sen, että lapsikasteensa jälkeen on luovuttu ja tarvitaan parannusta, katumusta ja syntienanteeksiannon julistamista ja uskomista kuten herätysliikkeissämme onneksi vielä tuodaan esille. Pelkkä lapsikaste ei riitä, vaan selkeä parannus ja armonosallisuuteen palaaminen on välttämätönta kuten edellisen Katekismuksen kristinopissa opetetaan. Viime vuosina kirkkoa painostettu ja yritetty  muuttaa suvitsevaisemmaksi ja kaikkea syntiä hyväksyväiseksi. Kirkkoon on kaikki tervetulleita, mutta mitä tahansa maailman oppeja kirkkoon ei kukaan saa tuoda. Raamattu on ainoa ohje siihen mitä "konsevatiiviset herätyskristityt" painottavat. Onneksi kirkkollliskokouksessamme on vielä paljon herätysliikeväkeä!

110 kommenttia

  • ismo malinen sanoo:

    Juuri kuten Marko asian esittää.

    Kimmolle vielä sen verran, että vain Adam ja Eva oli Jumalan kuvaksi luotuja. Kun Adam lankesi, niin meistä ei enää ole Jumalan kuvaksi, vaan olemme Adamin kuvan kaltaisia. (Näin siis Raamattu opettaa ja katekismus myös)

    ”Kun Aadam oli sadan kolmenkymmenen vuoden vanha, syntyi hänelle poika, joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa, ja hän antoi hänelle nimen Seet.” 1.Moos.5:3

    Ilmoita asiaton kommentti
    • Martti Pentti sanoo:

      Aadam tarkoittaa kahta asiaa. Sen voi kääntää joko ihmiseksi tai erisnimeksi Aadam. Ainakin minä luen Raamattua niin, että ihminen – miehenä ja naisena – on luotu Jumalan kuvaksi. Tämä tarkoittaa jokaista meistä. Niin tarkoittaa syntiinlankeemuskin.

      Ilmoita asiaton kommentti
  • Kalevi Kauppinen sanoo:

    Kolme miestä oli ristillä, yksi synnitön mies keskellä ja kummallakin puolella syntiset miehet. Tällä tapahtumalla Jeesus hyvin selkeästi osoittaa sen, miten hän syntiin suhtautuu, toinen mies pilkkasi mutta toinen heräsi omaan synnintuntoon ja tunnusti Jeesuksen Jumalan pojaksi, katui tekemisiään ja pyysi Jeesusta armahtamaan hänet.

    Kyllä ryövärillä oli varmaan aikamoinen syntilista, koska oli tuomittu kuolemaan, mutta hänen herääminen omaan tilaansa ja uskomalla Jeesukseen hän pelastui.

    Tämä esimerkki kertoo aika hyvin sen, miten turhaa on luokitella siten, että tuo on niin suuri syntinen, joka ei kelpaa pelastettavaksi. Jeesus nimenomaan kieltää ihmisten olemaan tuomarina, kuka pääsee Jumalan valtakuntaan ja kuka ei. Jeesus pitää itsellään tuomiovallan kaikkiin ja kaikkeen.

    Ilmoita asiaton kommentti
  • Ari Pasanen sanoo:

    Martti Pentti 01.07.2019 19:38 “”Ajatteletko, että synnissä eläminen olisi jotenkin haluttavaa? Tätä valhetta toki levitetään, mutta valheeksihan se ennen pitkää paljastuu.””

    Martti Pentti esität minulle tuon edellä olevan kysymyksen.

    Kuinka voit näyttää että tuo pitää paikkaansa, siis miten näkyy tuo “valheeksihan se ennen pitkää paljastuu”?

    Mitä on sitten synnissä elämisen vastakohta, se on ettei ota vastaan Jeesuksen Sanoja eli ei tee niiden mukaan.

    Ilmoita asiaton kommentti
  • Kirjoittaja

    Ilpo Nurmenniemi

    Eläkeukkona päivästä toiseen, siinä on paras hetki tässä ja nyt.