Kuolema

Jeesus sanoo: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole." (Joh. 11:25-26)

Kuolema

Mitä ajattelet hengellisestä kuolemasta; tämän vastakohta on usko Jeesukseen Kristukseen; miksi usko Kristukseen on mielestäsi tärkeää? 

Miksi kuolemasta ja sen lähestymisestä on meidän vaikea käsittää ja puhua siitä, vaikka meidän jokaisen maanpäällinen vaellus päättyy tämän nykyisen ruumiimme kuolemaan; koska ja minkälainen kuolema on sinun mielestä hyvä ja mikä voisi olla paha kuolema; miten eutanasia ratkaisee (tai ei ratkaise) kärsimyksen ja kuoleman ongelman?

Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut. (Ps. 139:16) ; miksi on tärkeää luottaa Jumalan huolenpitoon ja tyytyä Jumalan tahtoon?

Mitä Jeesuksen Kristuksen kuolema ja ylösnouseminen sinulle merkitsee?

Miksi maanpäällisen vaelluksen päättävä kuolema on (tai ei ole) kaiken loppu; minkälainen toivo meillä on?

 

Kaikki julkaistut blogini:

Juhan blogit

Blogiarkisto

81 kommenttia

  • Martti Pentti sanoo:

    Viisaus on Jumalalta saatu leiviskä, joka on tarkoitettu käytettäväksi. Sitä ei saa kaivaa maahan. Isät ovat olleet omana aikanaan viisaita, mutta ajat ovat muuttuneet. Heidä oppinsa ovat nyt perinnäissääntöjä, joiden sokea seuraaminen saa Herramekin tuomion. Jokaisen sukupolven on käytettävä omia, Luojalta saatuja aivojaan.

    Ilmoita asiaton kommentti
    • Juha Heinilä sanoo:

      Ei siinä sitten Raamattua tarvita, koska oma viisaus sopii jo muutenkin ajan henkeen. Turhaa sitä Jumalan sanaa vääntää oman viisauden tueksi. Jumalan tahto selviää ainoastaan Raamatusta ja ainoastaan Pyhän Henki avaa sitä oikein. Jumalan sana on sama aina ja iankaikkisesti, samoin sanan oikea ymmärrys on sama aina ja iankaikkisesti.

      Ilmoita asiaton kommentti
  • Martti Pentti sanoo:

    “Jumalan sana on sama aina ja iankaikkisesti, samoin sanan oikea ymmärrys on sama aina ja iankaikkisesti.” Mahtaako olla noin? “Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.”

    Ilmoita asiaton kommentti
  • Kirjoittaja

    Juha Heinilä
    Juha Heinilä

    Olen IT-suunnittelija Vantaan Rajakylästä. Kuulun Pyhän Kolminaisuuden luterilaiseen seurakuntaan, joka on Suomen evankelisluterilaisen lähetyshiippakunnan Vantaan seurakunta. Luen mielelläni vanhoja hyviä luterilaisia kirjoja. Käsittelen blogissa kristityn elämää unohtamatta Raamattua ja Tunnustuskirjoja.

    Kirjoittajan luetuimmat blogit

    Kirjoittajan kommentoiduimmat blogit