Leif Nummela voi tunnustaa harhautuneensa

Kotimaa24:n uutisotsikossa on Leif Nummelan viesti "Kirkko voi tunnustaa harhautuneensa".

Entä voiko Leif Nummela tunnustaa harhautuneensa?

Ei, ei koskaan. Kun Nummela kertoo, että kirkko voi palata takaisin Jumalan luo tunnustaessaan harhautuneensa, niin hän ei ole harhautunut eikä siten tarvitse kenenkään opastusta. Ainoastaan oikeaoppinen Jumalan maanpäällinen sijainen voi kehottaa harhautunutta palaanaan Jumalan luo (katolilainen katolisuuden tulkinnan ilmoittaman Jumalan luo, lestadiolainen lestadiolaisen tulkinnan ilmoittaman Jumalan luo, muhamettilainen muhamettilaisen tulkinnan ilmoittaman Jumalan luo).

Jo yksin kirkkohistoriallisesti Nummelan sormella osoittelu on naivia, sillä niin hän itse kuin luterilainen kirkko ovat katolisesta äitikirkosta eronneita eriseuraisia, jotka ovat pelastuksen ja siten Kristuksen ulkopuolella.

Paavi on syrjäytetty, kun Nummela harhautumattomuudessaan lupaa eksyneelle.

"Jumala ottaa aina takaisin, Nummela lupasi."

Nummela lupaa siis niille,  jotka ottavat hänen sanansa vastaan, paluulipun taivasjunaan. Melkoista sanaa, jonka edessä heikkouskoisten puntit tutisevat.

Nummela: "Itse haluaisin korostaa sitä, että Raamattu on kristityn ja kirkon välttämätön peruskirja."

Ei ole ainakaan Nummelalle sillä perusteella, että hän on vuosien varrella kieltäytynyt vastaamasta kysymyksiini uskonsa perusteista. Kun ei vastaa, niin pystyy esiintymään Raamatun mukaisen opin noudattajana ja luomaan oikeaoppisuudestan illuusion omiensa keskuudessa.

Mutta hei, Leif, ota viimein keskustelutarjous vastaan. Katsotaan, miten tulkitset Raamatusta helvetin, kadotuksen, perisynnin, valinnan, kansojen tuomion, joka kumoaa kirkkokristillisen teologian perusteet. Maallikko vastaan korkeaoppinut. Sinun pitäisi pystyä kumoamaan maallikon väitteet sata vastaan nolla.  Tunnustan harhautuneeni, jos osoitat tulkintani Raamatusta virheelliseksi, ja Sinä tunnustat harhautuneesi, jos tulkintasi asioista, joita nostin esiin, on virheellinen.

Jos hyvin käy, niin ollaan koko porukka harhautuneita. Oi mikö ilon ja onnen päivä siitä tulisi! Poistan blogistani iloisin mielin kohdan "Voiko Leif Nummela tunnustaa harhautuneensa?Ei, ei koskaan."

Meikäläisen ja Leifin ero on ehkä siinä, että tiedän olevani harhautunut.

Leif Nummela kehottaa arkkipiispaa parannuksen tekoon. Luoma on hyvä arkkipiispa, kun oikeaoppiset leifnummelat ja päiviräsäset ovat nostaneet hänen sanomisistaan eläsiemölöä.

Jälkikirjoitus: Kansanlähetyksen toiminnanjohtaja Mika Tuovinen on yhtä vihainen Helsinki Pridelle kuin Leif Nummela.  Populisteille Helsinki Pride oli samanlainen taivaanlahja kuin hallitsematon maahanmuutto Jussi Halla-aholle. Taivaanlahjasta on revittävä kaikki mahdollinen irti. Kommenteissa tuon esiin Tuovisen edustamaa Alfa-katolisuutta ja sitä myyräntyötä, jota Tuovinen tekee luterilaisuudessa.

 

.

 

108 kommenttia

  • Ari Pasanen sanoo:

    Ismo Malinen mitä yrität todistaa, sitäkö että myös uudestisyntynyt on syntinen ja tekee syntiä tietäen tekevänsä, siis tahallaanko vai jonkun pakottamana?

    Mitä merkitsee Jeesuksen Sanat:

    Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: ‘Herra, Herra!’, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

    Siis mitä hyödyttää HUUUUTAAAA “HERRA HERRA” jos ei tee sitä mitä Jumala tahtoo?

    Ilmoita asiaton kommentti
  • ismo malinen sanoo:

    Ari seuraavassa Joh.6 on Jumalan tahto. Jumala siis tahtoo, että uskomme Hänen Poikansa Sanat ja Todistuksen. Et kai vain ole tehnyt Jeesuksesta Moosesta? Ei tekeminen ketään pelasta, vaan Jumalan tahto. Jos uskomme Hänen Poikansa, niin teemme Jumalan tahdon. Tämä ei ole vaikea asia. Kaikki tekeminen (laki) on täytetty jo Kristuksessa. Uskotko sen?

    ”Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.” Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: “Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta”; ja he sanoivat: “Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: ‘Minä olen tullut alas taivaasta’?” Jeesus vastasi ja sanoi heille: “Älkää nurisko keskenänne. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Profeetoissa on kirjoitettuna: ‘Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi’. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. Joh. 6: 37-47

    Ilmoita asiaton kommentti