Sansan homopropaganda

Kotimaa24:n uutisessa kerrottiin: "Uutta määrärahalistalla on Sanasaattajien paluu muutaman vuoden tauon jälkeen."

"Helsingin seurakuntayhtymän keskeisenä kriteerinä on myöntää avustukset sellaisille järjestöille, jotka ovat toiminnassaan sitoutuneet tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusperiaatteiden noudattamiseen."

Kun kuuntelin Jukka Norvannon luentoa Roomalaiskirjeen luvusta 1, jakeista 19-32, niin on pakko kysyä, miksi Sansa sai avustusta työlleen, kun se opetuksessaan ei noudata kirkon tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusperiaatteita. Radiolähetys oli homovastaista propagandaa, yhden miehen tulkintaa, Jukka Norvannon.

Norvannon mukaan kristitty homoseksuaali luopuu naimattomana elävän kristityn tavoin sukupuolielämästään. Tähän hän tarvitsee muiden kristittyjen tukea. Norvanto suosittelee samaa tapaa elää kuin mihin katoliset papit ovat suostuneet. Seuraukset ovat olleet hirvitäviä, kun ihminen toimii luontoaan vastaan. Samaan "luontoaan" vastaan toimimiseen viittaa Paavali Roomalaiskirjeeessä, mutta Norvanto on täysin pihalla. Kun toinen silmä on sokea, niin ei pysty näkemään asiayhteyden vastakkaista merkitystä. Myös homoseksuaali toimii luontoaan vastaan, jos pyrkii muuttamaan sitä identiteettiä, jonka on syntymässä Luojalta saanut.

Norvannon mielestä homoseksuaali kristitty tarvitsee selibaattiinsa muiden kristittyjen tukea. Norvanto tarkoittanee kristittyjen tuella eheytys- eli aivopesuhoitoja, jotka rikkovat identiteetin ja jotka ovat johtaneet mielen järkkymisiin ja itsemurhiin. Kun usko onkin osoittautunut uskotteluksi, itsepetokseksi, niin se tuhoaa paitsi elävän uskon, niin syö myös luottamusta tulevaisuuteen ja omiin mahdollisuuksiin elää sellaisena kuin on luotu.

Voisiko Jukka Norvanto tulla keskustelemaan blogissani Roomalaiskirhjeestä? Samalla avaisin muutenkin hänen opetustaan, jotta lukijat voisivat päätellä, mistä tuulee. Asia on vakava. Syntinen opetus on turmiollista.

Kummallista touhuilua Helsingin seurakuntayhtymässä, kun ei kenelläkään näytä olevan halua perehtyä siihen, mitä tukea saavat järjestöt todellisuudessa opettavat. Raha-anomuksiin voidaan vääntää omia harakanvarpaita, joilla peitetään ideologinen ydin. Toisaalta kirkossa on paljon patavanhoillisia Norvannon ideologian kannattajia, jotka kokevat ylemmyyttä saadessaan osoittaa sormella niitä, jotka eivät jaa heidän kovia arvojaan.

Norvannon opetusta Roomalaiskirjeestä voi kuunnella tästä linkistä.

.

121 kommenttia

  • Tapio Tuomaala sanoo:

    Blogisti kysyi Norvannolta jakeesta: “1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan niitä kohtaan, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,”

    Kun Norvanto tykkää elää sisäpiirinsä kanssa pää pensaassa, niin koetan avata itsekseni jakeen sisältöä. Vastaväittelijä olisi kiva, koska silloin asia tulee perusteellisemmin esiin.

    Lukiessa Paavalin kirjeitä on tärkeää pitää takaraivossa tietoisuus siitä, että hän odotti Jeesuksen palaavan elinaikanaan, samoin odottivat seurakunnat. He siis odottivat Jumalan vihan päivää, Herran päivää, joka kohtaa epäjumalia palvovaa maailmaa, kuten temppeliprostituutiota ja poikien/miestenturmelijoita, pedofiilejä, miehimyksiä.

    Mikäli ajatus on päällä, niin huomaa, miten apostoli palaa Jumalan vihan päivään Roomalaiskirjeessä.

    “Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.”

    Tessalonikalaiskirje kertoo yksityiskohtaisemmin Herran päivästä:

    “ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.”

    “Pelastaa meidät”, siis myös apostolin. Jakeessa kerrotaan myös selkeästi, mitä pelastus tarkoitti apostoleilla ja alkuseurakunnille. Myöhemmät tulkinnat pelastuksesta ovat fantasioita. Kukaan ei ole vielä voinut pelastua siitä, mitä Raamattu pelastuksella tarkoittaa. Pelastuksen päivä koittaa vasta silloin, kun Jeesus tulee takaisin.

    Jeesuksen paluun odotukseen liittyy myös Roomalaiskirje 8:1.

    Rauhan julistus: “Niin ei nyt siis ole mitään kuolemantuomiota niille, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa, ei lihan mukaan vaeltaville, vaan Hengen.”

    Kirkko on vääntänyt kuolemantuomion kadotustuomioksi, katolisen oppinsa mukaisesti. Yhden sanan väärennös takaa sen, ettei ole mahdollista löytää apostolin sanoman ideaa muuten kuin tutkimalla alkutekstejä. Room. 1:18 ja 8:1 kertovat Herran päivästä. 1.18 apostoli perustelee sitä, miksi sen aikainen maailma kohtaa tuomiopäivän.

    Entä mitä eroa on kuolemantuomiolla ja kadotustuomiolla, kun pidetään mielessä, että odotettiin kiihkeästi Jeesuksen paluuta?

    Ilmoita asiaton kommentti
  • Ari Pasanen sanoo:

    Vinkkinä tässä “keskustelussa” mukana olleille voisi sanoa että kannattaa tutkia miksi SELKEÄ Raamatun Sana satuttaa ja siihen pitää etsiä “tulkintoja” joilla sen voi kääntää omalle mielelle sopivaksi, vaikkapa täysin päinvastaiseksi.

    Yksi yritys toteuttaa tätä on väittää käännöksiä virheellisiksi, tässä tulee vaan mieleen miksi historian ajan on Raamattu kuitenkin säilynyt samanlaisena , ei siinnä ole selkeitä muutoksia tehty vaikka ns Raamatun tulkinta ja ihmisten ihmiskäsitys on muuttunut. Siis vaikka SELKEÄT Raamatun Sanat eivät sovi omaan uskoon, niin ei Raamattua ole muokattu niihin sopiviksi.

    Ilmoita asiaton kommentti