Yhteys Pyhään Henkeen

Hei, mihin voi ottaa yhteyttä, jos todella tuntee että on Pyhän Hengen kanssa?

Onko joku taho joka tieteellisesti tutkii asiaa?

Onko koneita tai jotain jotka tutkii Pyhän hengen todellisuutta, ei varmaan?

Itse tunnen Pyhän Hengen Äidillisenä voimana, tietenkin se on kaikkialla oleva rakkauden voima, mutta ei mitenkään pelkkä valkoinen kyyhky lentele minun ympärillä enkä näe näkyjä ja olen muutenkin hyvän mielen ja järjen ihminen. Tämä ei ole mikään minun mielipide tai en luule että olen jotenkin valittu, tai uusi Jeesus en todellakaan. En ole seonnut että kuulisin ääniä tai näkisin näkyjä tms.En usko että ihminen voi ylentää itsensä kaikki riippuu Jumalan suopeudesta ja armosta.

Kyyhky jos lentää ohi, niin tunnet tuulen viren pääsi päällä, niin minäkin tunnen. Tunnen päälaen päällä tuulen, muistaakseni jossakin raamatun kohdassa oli ihmisten päällä ikään kuin liekki. Mutta tämä liekki pään päällä ei ole mitenkään polttava vaan se on kuin tuulen väre, sisäinen rakkauden voima, jonka osanen olen. Kuin elämän voiman liekki pään ja käsien päällä.

Tämä ei ole mitenkään uskon asia, vaikka olen tiennyt lapsuudesta saakka että Jumala on olemassa, se on ollut minulle itsestään selvää.

No täällä sivustoilla on tietäviä ihmisiä, ehkä joku voi auttaa? Mutta haluan korostaa, että tämä ei ole mikään mielen asia, tai että” Jumala huolehtii minusta ja tiedän Hänen armosta ja Pyhä henki johdattaa” se että tunnet tuulen ulkona onko se uskon asia? Ei ole, samoin se että voi olla vaikka suljetussa tilassa niin tunnen tämän tuulen. Mistä sitten tiedän että tämä voima ei ole paha? No, se on Äidillinen, hoivaava, rakastava, lempeä.

Siksi on Isä, Poika Jeesus ja Äiti- (Pyhä Henki)

Luin osittain kirjoituksen perisynnistä, eikö perisynti ole sitä että korottaa itsenä Jumalan yläpuolelle? Luulee omassa egossaan että oma äly  on vastaus kaikkeen, ja sen takia heikentää yhteyttä Jumalaan koska ” ei tarvitse ” Häntä. Voihan se olla vielä muutakin, en ole asiaan niin perehtynyt.

Rauhaisaa Pääsiäisaikaa ,

t,Mervi

  1. Raamattu kertoo alkulehdiltään saakka tuosta Jumalan voimasta: ”Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.”(1. Mo1:2) Sitten alkoi tapahtua kaikenlaista aineellista luomista tuon Jumalan hengen vaikutuksesta.

    Pitkin Raamattua osoitetaan, kuinka Jumala hengellään on toteuttanut tarkoituksiaan. Jeesus osoitti, että kristityt saavat suurenmoisen avun kertoessaan hyvää uutista Jumalan valtakunnasta ja sen kuninkaasta: ”Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka.”(Apt1:8)

    Tuo voima ilmeni ulkoisesti Jerusalemissa koolla olleiden ensimmäisten kristittyjen pään päällä: ”He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle.”(Apt2:3) Samalla he oppivat uusia kieliä, ja eri puolilta tulleet juutalaiset ihmettelivät: ”me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja.”(Apt2:11)

    Raamattu ei suinkaan kerro, että Jumalan henki aina saisi varsinaisia ihmeitä aikaan. Toivottavasti sinäkin olet kokenut jotakin sellaista, josta Raamattu käyttää nimitystä ”hengen hedelmä”: ”Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä.”(Gal5:21,22)

    Edellisissä jakeissa Raamattua voi nähdä sen päinvastaisen, jota meidän oma syntinen lihamme helposti tuottaa: ” vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus,”(20)

    Tervetuloa tänne keskustelemaan, Mervi. Aina täällä ei ole ”kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä” niitä kaikkein näkyvimpiä piirteitä, mutta koeta kestää.

    • Hei, Rauli
      Kiitos raamatun kohdista, niitä oli mielenkiintoista lukea.
      Kun tietää että ei ole yksin vaan osa jotain suurempaa, tulee ” Hengen hedelmä” ihan luonnostaan
      rakkaus, ilo, rauha, ystävällisyys ja hyvyys.
      Kunhan muistaa pitää sydämen ja huomion Jumalassa.
      Muuten voi mennä ojaan auto jos ei pysy tiellä, minne on menossa.

      T,Mervi

    • Raamattu opettaa, että uskoa, pyhyyttä, hyvyyttä tai totuutta ei voi löytää sisältään. Elämäkokemus puolestaan osoittaa, että luottamus itseensä tai hyvyyden ja pyhyyden löytäminen ympäriltään on pettävä haavekuva. Näitä alkaa löytää vasta, kun Pyhä Henki pääsee sisimpään ja auttaa ymmärtämään Jumalan Sanaa ja kirkastmaan Jeesusta Kristusta, joka yksin on pyhä, hyvä ja luotettava.

    • Korjaan hiukan kommenttiani: toki hyvyyttä voi löytää ympäriltään, toisten ihmisten avun, lohdutuksen, rohkaisun jne kautta. Mutta aina se jää jollain tavalla vajaaksi kuitenkin. Täydellistä turvaa elämän koettelemuksissa eivät he pysty antamaan, vaikka tahtoisivatkin. Olemme kaikki viimeistään kuoleman edessä avuttomia, jos jäämme vain itsemme ja toisten varaan.

    • HEi Heikki

      Luotan itseeni, ja enemmän vielä Luojaan. Hyviä ja pyhiä ihmisiä ja asioita olen löytäyt enemmän kuin osasin kuvitellakkaan. En usko että kukaan ihminen tietää kaikkea. Meidän ymmärrys on vajavainen.
      En puhunutkaan uskosta vaan Pyhästä Hengestä jonka tunnen, se ei ole uskon asia,
      vaan tosiasia. Sama jos menet tuonne sateeseen ulos kävelemään, tosiasia että siellä sataa, se ei ole uskon asia. Kun sade kastelee ja tuuli tuuli tuivertaa, vaikka uskoisin että aurinko paistaa, ei se olisi tosi asia, se olisi mieleni asia. Jos tiedän että Jumala rakastaa on eri asia jos tunnen sen että Hän rakastaa.
      Hyvää Pääsiäistä 🙂
      t,Mervi

  2. Mervi, hyvä! Ei tiedemiehillä ole mitään välineitä eikä keinoja tutkia Jumalan salaisuuksia. He ovat näissä asioissa sokeita sokeiden taluttajia. Sinun on tutkittava asiaa Jumalan omasta ilmoituksesta Raamatusta.

    Jäähyväispuheessaan kiirastorstai-iltana Jeesus opetti Pyhästä Hengestä. Opetus löytyy Johanneksen evankeliumin luvusta 16. Pyhä Henki annnetaan Puolustajiksi niille, jotka uskovat ja turvautuvat Jeesukseen. Hän myös rukoilee puolestamme, lohduttaa, neuvoo, opettaa, varoittaa…

    Pyhä Henki on kuin turvamies, aina kanssamme. Pyydä häneltä hengellistä viisautta, hän antaa mielellään, mutta hän tekee sen Jumalan oman sanan kautta, auttaa ymmärtämään sen salaisuuksia.

    Myös Paavali opettaa Pyhstä Hengestä monessakin kohdin, mutta esim. 1. Korittilaiskirjeessä hän kirjoittaa: ”Olemme saaneet Jumalan oman Hengen, jotta tietäisimme mitä hän on lahjoittanut meille… ihminen ei luonnostaan pysty tajuamaan Jumalan Hengen puhetta, koska se on tutkittava Hengen avulla.

    • Hei, Anita

      Jeesus opetti että kirkko on sydämessä. Tietenkin uskon ja hyvyyden voi löytää sisältä päin. Ei Jeesus tullut opettamaan meille kuolemista vaan ylösnousua. Ei kuoleminen ja Taivas ole päämäärä vaan Ylösnousemus, se että olisimme yhtä Puhtaita ja Anteeksiantavaisia kun Jeesus, siihen on vielä matkaa todella paljon.
      Täten ilo rauha ja rakkaus on meidän sisällämme, niin kuin anteeksi antokin.
      Myös Pyhä Henki on meidän sisällämme, se on myös kaikkialla, koska se on Jumalan feminiininen voima.
      Jumala on Kaikkivoipa. Juuri siksi Pyhä Henki ohjaa meitä sisältä päin.
      Olen samaa mieltä sinun kanssasi, että ulkoa päin ei voi täydellistä turvaa löytää, sen löytää vain sisimmästä. Se ei tarkoita että hylkäisi kaiken ulkoisen, sillä onhan Jumalan luonut kaiken ulkoisenkin paitsi kaikki tämä ulkoinen ,voi olla aika illuusio, jos sisäinen unohtuu, se sisäinen kirkko.
      Rauhaisaa Pääsäistä Anita 🙂

Kirjoittaja